Start.Geschiedenis.Tijdschrift.Archief.Wandeltochten.Activiteiten.bestuur.Links.Contact.

KAPELLETJESWANDELING I

Vertrekpunt en parkeergelegenheid op kerkplein Molenstede centrum.

Geen bewegwijzering.

Afwisselend onverharde wegen, bospaden, asfalt-en betonwegen.

1-Vanaf de kerk over het kerkplein wandelen en rechts het betonnen bruggetje over het Zwartwater oversteken.

Asfaltweg R volgen en bij splitsing L aanhouden.

Achter een vervallen huis klein paadje L (50m voor het industrieterrein). Op een betonbaan R tot aan de kapel O.L. Vrouw van Goeden Raad (1904), hier R Herrestraat nemen.

2-Voorbij het industrieterrein in een bocht links Kapelletje van de Herrestraat (1925) , hier R dreef nemen.

3-Rechtdoor tot aan de kapel O.L. Vrouw van de vrede (1947). Hier L klein paadje richting bos. De drukke Turnhoutsebaan oversteken en enkele meters naar rechts gaan en asfaltweg L nemen.

4-Na 100m L hier kleinste kapelletje (hersteld 1991) van Molenstede. Rechtdoor (Eikelenberg aan uw rechetrkant) tot een scherpe bocht naar links hier zandweg R nemen. Deze weg volgen tot eerste wegje L tussen twee weiden. Door het bos gaan tot op een asfaltweg en hier L.

5-Na 300m op een kruispunt brede zandweg R nemen. Hier kapel O.L.Vrouw van Banneux (1951). Vervolgens eerste kelin paadje R tussen twee weiden (rood-witte aanduiding). Dit pad volgen tot op een brede zandweg hier L en na 50m R afslaan.

6-Rechtdoor tot aan witte kapel, Bolhuiskapel (1775), juist voor deze kapel R het bos in. Op een asfaltweg L afslaan tot een splitsing.

7-Hier L, even naar rechts kijken kapel van de Eikelenberg (1961), asfaltweg volgen over het riviertje het Zwartwater.

8-Op een kruispunt vindt u rechts de kapel O.L.Vrouw van het Zand (1850). Het kruispunt oversteken en asfaltweg nemen.

9-Na 100m ziet u links de kapel van de Diesterestraat (1919). Asfaltweg volgen en (opgepast) eerste klein paadje rechts nemen (achter huis nr. 68). Door het bos en langs voetbalvelden aan uw linkerkant. Op de Turnhoutsebaan R en na 150m aan een kruispunt L de Zandstraat nemen.

10-In een bocht staat rechts het kapelletje van de KVLV (1939).

11-Rechtdoor tot aan de kapel O.L. Vrouw van Lourdes (1920). Hier R afslaan de Dorpsstraat in.

12-Langs het kerkhof en 100m verder rechts de school. Op het oude schoolgebouwtje ziet u de plaat aangebracht door DF-Molenstede ter herinnering van 65 jaar zusters Annonciaden.

Boven in de westgevel nis met het 100-jarig beeld van St-Amandus (2005) in eer hersteld door DF-Molenstede.

13-Voorbij de apotheek en 150m verder rechts de kapel van St-Jozef (1968). Links cultureel centrum “Het Molenhuis” met café “Het Kroonrad”. Hier kan je terecht voor een drankje en een hapje.

Rechtdoor tot op de plaats van het vertrek.